Benjamin Aleksander Coduti
Benjamin Aleksander Coduti
1 2 3 4 5 6
Image description 01
Image description 02
Image description 03
Image description 04
Image description 05
Image description 06
Design Your Italy er en konseptbutikk med en enkelt filosofi: Her gis utstillingsplass til og synliggjøring av Italiensk design. Nøye utvalgte produkter og tjenester gir den besøkende en komplett shoppingopplevelse. Det handler ikke bare om å kjøpe noe, men også å bli inspirert, lære og kunne føle seg vel i et kreativt og engasjerende univers.  

Design, kultur og reiser samhandler med hverandre for å gi inspirasjon gjennom Italienske gjenstander og objekter som representerer tidløs smak og eleganse. Butikken skal være fengslende og dynamisk, inspirerende og i konstant endring, utstilt i en internasjonal og omfattende atmosfære, med det formålet å designe kundeopplevelsen innen butikkområdet, samtidig som historiene til de som jobber der blir fortalt og kundene møter ansiktene deres.  

Butikkens egenart er dens fleksibilitet kan endres og fornyes ut fra gjeldende sesong. Det være seg et tema eller til det produktet som skal være i fokus. Butikken forblir likevel uendret i sin identitet, møblene, lyset og de fengende fargene, aromaer, musikk og smaker spiller sammen på skjønnhet og på undring. 

Komplimentaritet er et nøkkelord.  Designgalleriet er perfekt for å oppdage italiensk design, en kan få hjelp til   innredning, en kan finne tilbehør og dekorative gjenstander, i møbler eller en kan finne eksempler på innendørsbelysning. 

Kaffe eller forfriskningsområdet, er ideelt for avslapning, for møter og interkulturelle utvekslinger.  

Butikken er designet for å gå utover butikkens faktiske rom og gestalting. Dette er ment å kunne være et møtepunkt for de som lager og kjøper, med en stadig utviklende kalender for arrangementer, workshops og kurs holdt av fagpersoner fra ulike sektorer.

Teknologi er et viktig element i butikkens gestalting: det er en butikk som også er hyperkoblet og digitalisert gjennom sosiale medier. Videre blir kunden, gjennom spesifikke hashtags invitert til å beskrive og dele egen opplevelse av å være i butikken med samfunnet utenfor.  

Instagram