Gro A. Myrvang-Engebakken
Gro A. Myrvang-Engebakken
1 2 3 4 5 6
Image description 01
Image description 02
Image description 03
Image description 04
Image description 05
Image description 06

Hvem er jeg?
Mitt navn er Gro, og i mine så langt 35år har jeg alltid vært opptatt av det kreative, derfor valgte jeg å gå 3år med Tegning, form og farge på Videregående. Jeg var usikker på hvor jeg skulle ta ferden videre, det er så mange spennende muligheter, derfor begynte jeg å jobbe i butikk, som jeg syntes virket veldig gøy, og der ble jeg værende. Det har nå gått 15år og jeg har bygget meg opp en veldig god erfaring fra retail yrket, hvorav jeg har jobbet som Visual merchandiser og butikksjef i litt over 2/3 deler av tiden.

I fjor sommer kom jeg over studiet Retail design og da var det ingen tvil, jeg synes retail er ett veldig spennende yrke og muligheten for å kunne utvikle meg dypere i den kreative retningen er noe som er helt perfekt for meg. Jeg liker veldig godt å jobbe med konseptutvikling og branding, styling og visual merchandising, vinduskonsept og design, og det å utvikle og designe butikk design. Utvikling og kreativitet er ekstremt gøy og givende for meg.

Fordypningsoppgaven
Jeg har valgt å lage en sneakerbutikk som mikser streetwear varemerker med high-end varemerker. Det er en dedikert fag-butikk innenfor kategorien, som har en lidenskap for sneakers, og både den og fashion kulturen. Butikken vil i tillegg tilby kundene sine en skomaker (inkludert skorengjøring) tjeneste og ett Art studio for customizing av sko.

I oppgaven har jeg latt meg inspirere av sneakerkulturen, og av norske elementer som for eksempel naturen, «Solen» av Munch, og Vigelandsparken. Jeg synes dette var ett spennende utgangspunkt som inspirasjonskilder å jobbe med, og jeg ønsket også å kunne skape noe norsk og unikt, og som ville posisjonere seg i internasjonal sammenheng også.

Følgende bilder og video viser en titt av resultatet.

FordypningsoppgaveMailInstagram